söndag 16 oktober 2016

Dag 13. Morning Sight Morogoro Mountain

Hej igen!! Habari/Jambo!
Idag ska jag göra lite uppdateringar här på bloggen.
Det har varit lite typiskt tekniska utmaningar här de senaste dagarna ;-)

Så håll ut det kommer finnas lite nytt att läsa här innan våra respektive
arbetsveckor börjar igen!

Morgonen börjar tidigt idag. Halv sju äter vi frukost på mitt rum.
Chauffören och Veronica kommer strax efter 7.
Vägen upp på berget är verkligen ett kapitel för sig ska det visa sig.
Så fort man tror att det inte går att bli mer förvånad, då händer just något sånt!!
Narrow AND Rough road at same time as we are hill-climbing. Förlåt att
jag blandar språket, men det kallas just Rough Road.
 
 
 
Till slut säger mitt Bilkårshjärta att nu är det dags att fortsätta till fots.
Klättringen är en utmaning och belöningen är stor när vi kommer upp till utsikten :-)


 
 

Nu måste jag ta en paus för det är dags för en tur på byn, Elias möter upp klockan 17.
På återhörande!

2 kommentarer:

  1. Hej Ulrika, kul att läsa om dina äventyr här på bloggen. /Christian

    Liza, Elin och Adam hälsar!

    SvaraRadera
  2. Tack Christian! Hälsa alla! Det är verkligen spännande och jag vet att de har en Mercedez-åf i Dar es Salaam ;))

    SvaraRadera