måndag 10 oktober 2016

Dag 9. VETA Mikumi

God morgon!
Idag fungerar WiFi redan till frukost ;)
Idag kommer jag följa Fordons- och Transportprogrammets motsvarighet i Tanzania.

Övningsbilen är en Hilux


2WD & 4WD genomgång i teorin
Idag har jag följt Charles som är Driving Instructor. Hans trafikteori var mycket intressant
trots att jag endast talar 'broken swahili' enligt Mr James ;)) 
Head of Section and Teacher of Mecanics.


Round About - Left side in Tanzania
 

Körning i signalreglerad korsning

Färskvattnet levereras till skolans hotell



 
Jag blev också inbjuden att provsmaka det som Mario varit med och lagat
på Food & Produktion: Currykyckling, Ris med omelett och russin, samt Kinakålsallad.
Dock utan kycklingen för min del, vilket även deras lärare Elvina avstår,
så då behövde jag inte känna mig ensam.
 

 

Mr James is the owner of the bike

Ha nu en fortsatt fin vecka, jag har förstått att hösten har kommit hemma!



4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder och va spännande allt låter 😊
    Hur smakade maten?

    SvaraRadera
  2. God mat hela tiden :-) Även mycket fisk. Idag var vi hembjudna till en av lärarna och hennes två tonåringar. Jättetrevligt!

    SvaraRadera
  3. Jag är helt imponerad över att ni får vara med om så mycket. Det beror ju mycket på er själva att ni är öppna och intresserade!!!!
    Jag skulle vilja att ni börjar förbereda er på ett tidningsreportage. Jag vet att man vill gärna skriva som en reseskildring men tänk på syftet med resan och hur ni har nått målen för resan och relevansen att göra en sådan resa under lärarutbildningen. Vad tror ni om det?
    Hur är det med mario. Han är väldigt tystlåten kan ni hälsa honom.

    SvaraRadera
  4. Hej Ingela!
    Bloggen är för min del mest för att kunna delge dem där hemma vad jag upplever just nu.
    Reportage kan bli ett bra sätt att summera och vara mera specifik efteråt.
    Mario har åkt ifrån Morogoro nu.

    SvaraRadera