onsdag 26 oktober 2016

Dag 21. Heldag i Mikumi National Park

Söndag 23 oktober
Klockan är strax efter fem på morgonen och det har börjat ljusna lite här.


Jag går upp extra tidigt för att få uppleva den annorlunda värld jag just vaknat upp i.
Först är det nästan helt kolsvart. Jag sitter på altanen och plötsligt duckar jag reflexmässigt,
det är fladdermöss som kommer och hälsar på mig ;))

Vi ska åka ut på game-drive före frukosten, så det bär iväg redan 06.30.

Vi ser både Zebror och Vattenbufflar
vid vattenhålet innan vi går iväg till
vår jeep och för att träffa chauffören
Phillip igen.










Vi får sällskap av ett sällskap med giraffer
nästan direkt. De är mycket nyfikna men
samtidigt skygga. Otroligt stora dessutom på så här nära håll. De är mellan 3,9 och 5,5 meter höga, så när de går framför oss har de svansen
i takhöjd på jeepen när det är i upphöjt läge!









Dagen är på väg att ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar