tisdag 18 oktober 2016

Dag 16. Morogoro och VETA Kihonda Dag 2.

God kväll!

Tidig morgon idag också! På vägen till Kihonda får jag se regndroppar på rutan!!
Det är som lite dugg bara, men ett tecken på att regnet är på väg.
Eleverna är samlade och skoldagen ska starta strax
Nu har jag haft lektion/föreläsning med yrkeseleverna på Kihonda RVTC.
Lärarna William, Christopher och Ally ville att jag skulle prata om bl.a. ABS-bromsar för de blivande lastbilschaufförerna och bussförarna idag.
Deras utbildning är en komprimerad variant under ett antal veckor, som jag kan återkomma till.
De läser inga andra ämnen, som vi gör i Sverige.
Jag fick ett eget skrivbord redan igår på lärarnas kontor
Det är ca 55 elever på plats i skolsalen, som är sval först men varm efter en stund, med fönster på endast en sida.
De tycker själva att de behöver nyare fordon

Eleverna är intresserade och vissa ställer frågor för att klargöra för sig själva att de fattat rätt eller om något behöver förklaras mer på swahili, av deras lärare William.
 
Nu har det oväntade inträffat - det regnar ute ikväll!! Antingen är det en föraning om regnperioden eller
också är det en blöt avslutningsvecka att vänta!
Gonatt!




 









4 kommentarer:

  1. Bättre med en ABS klass än en OBS klass😀

    SvaraRadera
  2. Så jätteroligt att följa din blogg och så mycket intressant och annorlunda du får uppleva!
    Kram Irma

    SvaraRadera
  3. Hej Irma! Kul att du tycker om det och att höra från dig! Kramar, Ulrika

    SvaraRadera